Blogiarkisto

lauantai 30. elokuuta 2014

Winter is coming

No, ei se talvi ihan vielä täällä ole mutta mä olin silti ajoissa metsästämässä uutta talvitakkia, kun valitettavasti viime vuonna mun edellinen takkini sanoi sopimuksensa irti, vetskari meni täysin korjaamattomaan kuntoon, eikä sen uusiminen kannattanut kun olisi tullut maksamaan melkein takin hinnan verran. So, a quest for a new one.

Koska niin rakastin edellistä tummansinistä, paksuhkoa, karvahuppuista parkatakkiani, etsin uuden sellaisen, mikään muu ei vain näyttänyt yhtä hyvältä vaikka mietin toisia värejäkin. Mutta ei, tummasininen on vaan se mun väri. Ja samalta merkiltä tottakai löytyi tänäkin vuonna lähes identtinen takki, hahaa!



Merkkihän on siis Vila, ja Koskipuston kupeessa olevasta myymälästä löysinkin omani tarjouksessa. Tätä samaista takkia myydään myös Stockmannilla mutta täysihintaisena. Tämän viikonlopun ajan on Vilan myymälässä kaikki tuotteet 15% alennuksessa Clubilaisille sekä uusille liittyjille (kassalla on sivussa nopeasti näytettävä lomake, tabletilla siis, täyttämiseen menee ihan pari minuuttia vain)



Alkuperäinen hinta siis 69,95e, clubihinnalla alea 10,49e eli jäipi maksettavaksi 59,46 euroa. Ihan ok hinta siis.

Tämä nimenomainen takki on siis hyvä, että täyttää mun kriteerit: vähän pidempi eli tulee yli pepun, vyötäröllä on kiristysnauhat, huppu jossa on karvaa, materiaali ei kerää karvaa (kuten monet muut samantapaiset takit, niissä on sellainen vähän samettisempi kangas joka varsinkin koirataloudessa aina ui karvassa vaikka kuinka yrittäisi tarrarullailla), kangas on sen verran jämäkkää että se ei päästä vettä läpi ja tietysti takki itsessään on sen verran paksu että se on kelpo takki talveksi ilman, että sen alle tarvitsee pukea koko vaatekaappia pysyäkseen lämpimänä.

Olen siis tyytyväinen vaikka olenkin hassu, mieltymyksiini jämähtänyt enkä ostanut erilaista takkia vaikka nyt olisi siihen ollut tilaisuus. Tätä takkia on myös ainakin punaisena ja mustana.