Blogiarkisto

lauantai 25. lokakuuta 2014

28.12.2012: Sisälmykset hakkelukseksi - papa-koe

Tällä kertaa postailen tämän vajaa 2 vuotta vanhan postauksen kyseisestä aiheesta, gynelle menosta, koska ensi kuussa on taas aika samaiselle vastaanotolle. Nykyään tilanne ei ole enää sama, mutta vanhat muistot istuvat todella tiukassa. Mutta toivoa on, te jotka ette siihen usko/uskoneet, kuten en minäkään tuolloin!

Tämä postaus on ensimmäisen kerran kirjoitettu ja julkaistu 28. joulukuuta, vuonna 2012 entisessä blogissa.


---

Juuri päätin puhelun TAYSin naistentautien poliklinikan sihteerin/hoitajan kanssa. Gyneaika papa-kokeisiin lähestyy, on vähän reilu viikon päästä ja mä olen taas aivan paiseissa. Soitin siis varmistaakseni, että annetaanhan mulle jotain oikeasti tujumpaa kipulääkettä ennen papa-kokeen ottoo, mutta kyllä kovasti taas harattiin vastaan, ja tyrkytettiin vain Panadol 1 grammasta + Burana 600-800mg tabua. No, jälkimmäistä mä en saa edes syödä, eikä mulla tuo grammanen Panadol tee mitään, mitä tulee alakerran ronkkimiseen. On sitten tosi kova lääketoleranssi ja/tai vaan tosi kivuliaat limakalvot, jotka ei kestä näytteenottoa, mutta hei pliis, ottakaa mut tosissaan!

Lääkärin kanssa edellisellä vastaanotolla oli puhetta tästä, ja Oxynormi otettiin sitten yhdeksi vaihtoehdoksi. Lääkäri ei tietenkään ole kirjannut sitä minnekään, ei edes mun tarvetta lisäkipulääkkeille, ja siksi tänään sihteeri puhelimessa ehdotteli vain noita, mitä yleensä ehdotetaan ja varmaan toimiikin naisilla, joiden limakalvot ovat paremmassa kunnossa. Ääääh. Pitemmän jutustelun jälkeen, sihteeri kirjasi mun tarpeen saada jotain tujumpaa mun papereihin, ja pyysi tulemaan vastaanotolle huomattavasti aikaisemmin itse toimenpideaikaa, jotta sitten kipulääke, jota he toivottavasti antavat, ehtii vaikuttamaan. Ei kuitenkaan vahvistaut, että se olisi Oxynorm. Jos ne meinaa mulle jotain 5mg Diapamia antaa rentouttavaksi, niin voin samantien nauraa itseni ulos sieltä, koska se ei ole tehonnut mulle iäsyyksiin, kiitos taas lääketoleranssini. Hirveässä kaatokännissäkö sinne vastaanotolle pitäisi mennä, että varmasti olisi rento eikä reagoisi siihen äärimmäiseen kipuun niin välittömästi ja kovasti? 

Mua surettaa ja pelottaa, kun mua ei oteta tarpeeks tosissaan :/ sama pätee noihin erinäisiin tähystyksiin, joita yritetään tehdä mulle Diapamin/Dormicumin voimin, eikä siitä meinaa tulla mitään kun ei ne juuri vaikuta muhun, adrenaliini antaa mulle hirveät voimat, ja samaten papa-koetta ottaessa se tieto aikaisemmista kovista kivuista, estää mua rentoutumasta ja todellakin ylittää Panadolin suomat kivunlievitykset, ihan kuin en mitään Panadolia olisi ikinä ottanutkaan.

Että tämmöstä taasen...