Blogiarkisto

maanantai 15. joulukuuta 2014

Sucktastic Monday

Tänään oli rutiinilääkäri, ei sinänsä mitään ihmeellistä, se on mulla nykyään noin kuukauden välein jos ennen sitä ei jotain muuta asioitavaa. Tällä kertaa ei ollut mun omalääkäri paikalla, vaan sijainen joka tosin on kyllä mulle tuttu, ja on oikein mukava. Mutta ei silti sama asia kuin asioida omalääkärin kanssa, jonka kanssa tulee höpöteltyä vähän kaikenlaista ja tämä tietää mitä kysellä, ja haluaakin kysellä.

Mutta... oli vähän ikävää kuulla tältä että mun lievä skolioosi on pahentunut ja todennäköisesti siksi mun alaselkä on jatkuvasti kipeänä, vaikkei mulla muuten ole ns. syöpäkipuja. Ei mikään maailmaa kaatava juttu, mutta se ettei mulle ylipäätänsä tätä seikkaa oltu mainittu aikaisemmin, vähän vihlaisi. Vaikka tietysti nyt se on enemmän oleellista tietoa, koska siitä aiheutuu harmia jatkuvasti, viikkoon mahtuu ehkä yksi päivä jolloin en ottaisi ollenkaan Panadolia ja Lyricaa (jälkimmäinen toki lääke, jota yleensä syödään jatkuvasti koska toimii parhaiten pitemmällä aikavälillä). Se tietysti on hyvä, että yleensä Panadolilla pärjää, joinain päivinä on taivuttava Panacodiin vaikka se saattaa tehdä mun mahan kipeäksi. Liikunta auttaa ja lääkäri sitä ehdottomasti suosittelikin, ja onhan se kaiken kaikkiaan mulle suositeltavaa, skolioosia tai ei. Mutta, eipä tarvi enää niin ihmetellä miksi tämä näin vaivaa fysioterapiasta, kuntosalista ja hyötyliikunnasta huolimatta.. ottaa vaan niin suuresti aivoon tämäkin vaiva, tarvittiinko nyt tällainenkin tähän oheen riesaksi, eikö näitä juttuja ole tarpeeksi? Oon tottakai kiitollinen ettei tämä ole tämän pahempi, mutta se voi pahentua koska mun selkä/vasen puoli kropasta on leikattu ja sädetetty niin romukuntoon, ja kipeät lihakset kiskoo skolioosia entistä enemmän mutkalle.



Tänään on muutenkin ollut harmaa maanantai, ei siis huvita niin mikään. Aikaisin aamulla oli kamala herätä täydessä pimeydessä lääkäriajan vuoksi (en ole koskaan ollut aamuihminen, enkä koskaan tule olemaan...), koirat oli päättänyt sotkea keittiössä, tuli kamala kiire vetää aamupalaa naamaan, maha tuli kipeäksi, skolioosiuutiset, todella liukas keli, hirveät ruuhkat jo aamupäivällä keskustassa joka paikassa.. vaikka mitä pikkujuttuja jotka tänään vaan niin nyppii, vaikka kuinka yrittäisi etsiä positiivisempaa otetta! Ei, tänään ei pysty! Hyvä päivä vetäytyä omiin oloihinsa, pään päällä majailevan mustan pilven kanssa. Kaippa se huomiseen mennessä on lähtenyt litomaan, ja huomenna on ohjelmaakin johon keskittyä. Mussutanpa siis tässä myrtsinä kanasalaattini alas ja katselen viimeisimmän Once Upon A Time -jakson.




Parempaa maanantaita teille!