Blogiarkisto

torstai 28. toukokuuta 2015

Kaljun syöpäläisen hiusniksit ILMAN peruukkia!


Kuten luvattua, nyt tulee postaus siitä, miten mä kikkailin kaljuni kanssa kun hiukset lähtivät jopa kahteen kertaan, ja totesin että mun kaksi peruukkia, joihin kumpaankin sain hiustenlähtö kerroilla maksusitoumuksen, olivat a) rumia vaikka mitä niille teki b) todella epämukavia ja hikoilin kuin saunassa c) raapi herkkää päänahkaa ihan liikaa. En kuitenkaan sano etteikö olisi hyvännäköisiä peruukkeja olemassa, varsinkin jos niihin on valmis laittamaan omaa rahaa lisäksi, mutta mä en ollut enkä tykännyt pitää peruukkia juurikin niiden hiostamisen vuoksi. Mutta, en silti halunnut pitäytyä vain pipossa, vaikka välillä toki käytin vain pipoa tai huivia, mutta sitten keksin kikan, jolla pystyin fuulaamaan tuttuja jotka eivät tienneet mun syövästä, ja he vain luulivat ja jopa kehuivat mun uutta tyylikokeilua.



Kaiken salaisuus oli clip-on pidennykset eli klipsipidennykset!





Tässä siis ekana kuva mun omien hiusten kera (+ mun teippipidennykset seassa), miten käytin huivia, tää oli mun lempparihuivi koska se oli pehmeä, joustava, kivanvärinen ja vielä sain sen mun parhaalta ystävältä, jonka äiti oli  tämän antanut mua ajatellen. Käytin myös muutamaa muuta huivia, mutta tää oli ykkönen!



Tässä näette saman tilanteen clip-on pidennyksillä - pahoittelen niiden huonoa kuntoa ja väriä, nämä ovat jo niin vanhat että eivät ole enää käytössä, mutta mun ainoat klipsipidennykset joilla pystyn näyttämään teille mun tekniikkani. (Omat hiukseni olen piilottanut nutturaksi huivin nutturan sisään, joka vähän näkyykin oikeanpuoleisessa kuvassa)





Mitä tähän siis tarvitaan? Yksinkertaisesti klipsipidennykset, sopiva panta sekä mieleinen huivi tai pipo - itse käytin paljon BAD HAIR DAY pipoa ;) Tuon pannan kannattaa olla mahdollisimman ohut ja pehmeä, mulla ei valitettavasti ollut ohutta kankaista tätä demonstraatiota varten ja tuo osoittautui vähän liian paksuksi klipsien kiinnittämisen osalta, mutta se nyt tähän hätään toivottavasti ajaa tehtävänsä. 







Elikkä, panta päähän ja sitten vain kiinnittelemään klipsejä ympäri päätä - tämän voi myös tehdä etukäteen kun on hahmottanut minne ja miten haluaa näitä klipsipidennyksiä laittaa, itse loppujen lopuksi tein näin koska se oli nopeampaa ja olin hiffannut mun rutiinini ja mieltymykseni, miten laittaa klipsit pantaan kiinni. Klipsi siis napsahtaa pantaan kiinni, niin yksinkertaista. 




Tässä hiuksista esimerkkiä suorina että kiharrettuina, ja otsiksella, jos sellaisen haluaa, itse käytin sitä usein, juuri tuollein sivusta menevää. Ja oikeasti onnistuin fuulaamaan monia tällä kikalla, moni oli ihmeissään kun paljastin etteivät nämä olleetkaan mun omat hiukset eikä mulla ollut vain joku "huivien kokeiluvaihe" meneillään.




Huivin alla tämä ei tietenkään näytä kovinkaan esteettiseltä, mutta siinäpä se huivi tai pipo tulee messiin, peittämään nämä klipsit, jotka ovat kiinnitettyinä tuohon pantaan. Sairaalassa tästä kertoessani joskus muutamalle hoitajalle, nämä olivat aivan innoissaan ja kertoivat eteenpäin muille potilaille jotka tuskailivat peruukkien ja kaljuuden kanssa, ja tämä oli kyllä kuin mulle tehty ratkaisu, huivi oli päälaelle paljon parempi eikä hikoiluttanut ollenkaan. Tuohon pantaan kyllä kannattaa panostaa, että se on pehmeä, joustava ja kaikenkaikkiaan mukava, ettei se rupea sitten päivän mittaan painamaan epämukavasti päätä. Itse käytin vaaleanpunaista, erittäin ohutta pitsipantaa, johon klipsit sai todella hyvin kiinni, ja se oli sopivan pehmeä mutta silti jämäkkä, että jaksoi kannatella huivin tai pipon alla klipsipidennyksiä.

Ja mikä on hauskaa, jos haluaa niin voi ostaa ihan esim. Glitteristä pidennyksiä jotka eivät paljoa kukkaroa velota, mutta ne ovat sitten jotain muovia eli niitä EI voi kuumakäsitellä eli esimerkiksi kihartaa, ja ne kyllä valitettavasti näyttävät kovin Barbiemaisilta hiuksilta, tai jopa peruukinkaltaiselta hiukselta, jonka vuoksi itse sitten pidennyksien käyttäjänä käytin silloin Dreamhairin pidennyksiä, joskin nykyään olen Rapunzelin asiakas, jota itse suosittelen enemmän. Mutta, jos haluaa räväyttää niin sekaan voi laittaa vaikka minkä villin värisiä hiuksia tai vaikka kokonaan violetit hiukset jos haluaa, mikään ei estä ja vain mielikuvitus on rajana ;) Toki jos haluaa yrittää pitäytyä siinä, että hiukset ovat luonnolliset ja lähellä omia hiuksia, jotka ovat juuri lähteneet ja olet kalju, niin kannattaa sitten hankkia pidennykset jotka vastaavat eniten omia hiuksiaan. Yritän kaivella arkistoista vanhoja kuvia musta vuodelta 2010 kun käytin tätä kikkaa, mutta hiukset olivat pitkät ja vaaleat, joten eivät juurikaan eroa tuosta ihan ensimmäisestä kuvasta, jossa on huivi ja mun tämän hetkiset teippipidennykset kuvattuna.

Näin, tämä oli mun pelastus ja ihana ahaa-elämys (mä olen kova hikoilija!) ja sai edelleen pitää kivoja hiuksia joita saattoi kihartaa että suoristaa, ja oli mukavampi olo julkisilla paikoilla kuin peruukin kanssa, se ei vain ollut mun juttu.

// ENGLISH REAL SHORT

Hey guys, as you can see from the pics, this is how to "fool" people if you're bald or very thin haired due to cancer treatments, or as one commented said, even if you just wanna try a new style and hide your own hair in the scarf's bun, and just go crazy! The pics demonstrate quite well, I think, how I did my trick with clip-on hair extensions when I was bald and growing my hair - I lost my hair twice and unfortunately in a kinda short span of time and it was really hard for me - hair just always has been very important to me. I'd very much like to be a hairdresser (among other things) but it's not the first choice for me due to the chemical handling, considering the cancer risk but also my atopic skin, it might become even worse.
I hated wigs, I've got two that the hospital paid for but they looked like a roadkill hamster to be frank, and we're just uncomfortable and sweaty. So, this was my trick to fool other people that I was going through just a "scarf and hat period" and still got to straighten and curl my hair, have bangs if I wanted. I highly recommend it!