Blogiarkisto

torstai 27. elokuuta 2015

Kattavat verikoepaneelit

Hoi kaikki tyypit, mahdollisesta olemassa tai ei olevasta sairaudesta huolimatta, kaikille kysymys!

Oletteko saaneet lääkärin määräämään kaikkien vitamiinien, hivenaineiden jne mitttaukset, koko kattavan paneelin? Ilman siis yksityiselle menoa? (varsinkin syöpäläisten vastaukset kiinnostaa, mutta muiden myös!) Pyysitkö itse tätä vai määräsikö lääkäri? Miksi pyysit tai tämä määrättiin? Millaisia tuloksia sait, mitä sitten tehtiin?

Olen itse kiinnostunut tästä muutamastakin syystä, päällimmäisinä ylipäätään että kun on ollut syöpä vuosia ja on hoidettu paljon, eikä mitään näitä tasoja ole tarkistettu paitsi tottakai hemoglobiinia, maksa, munuaiset, nykyään kilpirauhasarvoja, jossain vaiheessa kolesterolia jne, mutta ei tietääkseni edes tarkemmin esim. rautavarastoja, ei tietääkseni mitään ihmeempää noiden yllä mainitsemieni lisäksi. Ja koska mulla on jo vuosia ollut ärtyneen suolenoireyhtymä ja suolessa todettu jatkuvaa, vähintään vähäistä tulehdusta, ja välillä suoli on aivan sekaisin, niin välillä on pyöritelty myös imeytymisongelmia mutta asiaa ei olla sitten kuitenkaan tutkittu sen enempää kun kuitenkaan mulla ei ole esim. Crohnin tautia. 

Mua väsyttää usein, sellaista tasaista väsymystä, ja kun on tätä päänsärkyä, joka nykyään on enemmän sellaista usesampana päivänä pientä, vaihtelevaa, ei kovaan särkyyn johtavaa mutta pientä mutta kuitenkin uuvuttavaa, ja monen puutoksenkin oire voi olla nämä kummatkin. Toki ne voi mennä myös Nivolumabin piikkiin, mutta mä ainakin olen niin utelias että haluaisin tietää kaiken itsestäni ja josko apua voisi saada ihan syömällä jotain tiettyä ruokaa/ruokia monipuolisemmin tai kenties syödä jotain lisävitamiinia, jotka läääkäri on määrännyt ja hyväksynyt.

Jos myös olet käynyt yksityisesti otattamassa arvoja, niin missä, mitä maksoi?

Kiitos, jos jaksatta vastailla ja kertoa omia tai vaikka läheisen kokemuksia!