Blogiarkisto

sunnuntai 3. elokuuta 2014

Koirapitoinen lauantai

Eilen lähdin ystävän kanssa katselemaan koiria ja nauttimaan kauniista päivästä Kaupin vinttikoiraradalle, jossa pidettiin siis match show sekä leikkimieliset juoksukilpailut - osallistujia oli ihan kivasti, eri rotuja riitti katseltavaksi. Match show on siis myös leikkimielinen koirien näyttely, johon yleensä ottaa osaa nuoret koirat, joiden kanssa harjoitellaan kehässä käyttäytymistä ja esiintymistä virallisia näyttelyitä varten.
Valitettavasti mulla ei juuri tänä viikonloppuna ollut tuota järkkäriä lainassa, niin kuvasato on vähän tyngän oloista.



Ei onneksi ollut ihan kaikista paahtavin päivä, mutta lämmin kyllä oli ja onneksi päästiin seuraamaan kehiä varjosta. Mä tietysti hikoilin mun lääkkeiden vuoksi joka tapauksessa, ihan kuin olisi ollut lämmintä vähintään 30 :D

Vajaa 3 tuntia tuli katseltua touhua, ihan loppuun asti jolloin match show tietysti päättyi Best In Show -kehään. Tuli bongattua muutama pomeranian sekä mahdollisesti yksi kleinspitzikin - nää rodut tietysti kiinnostaa mua omien kleinien vuoksi, ja pommit sekä mittelspitzit myös, koska kaikki ovat tätä saksanpystykorvarotua, säkäkorkeus on näistä suurin erottaja millä määritellään onko koira pommi, kleini vai mitteli (tai grosspitz tai keeshond, jotka on kaikista korkeimpia, mutta nämä isoimmat ei mua oikein kiinnosta). Mulle koiranäyttelyt on kaikista mukavimpia silloin kun pääsee niitä kuvaamaan järkkärillä, mutta nyt tietysti oli hyvää seuraa jonka kanssa höpötellä, ja nappaista vain muutama kuva digikameralla, koska sillä ei saanut läheskään yhtä hyviä kuvia kuin järkkärillä olisi saanut.

Mukava, tavallisesta poikkeava tapa viettää lauantaipäivää :)